data-driven
retail´17
konferanse 31.10.17

 

Detaljhandelen er en av de bransjene med mest direkte kundekontakt og flest kontaktpunkter. Datapotensialet er enormt. Men utnytter jeg potensialet? Med Data-Driven Retail ‘17 kommer dere ned til dybden av dataene og blir (enda) mer datadrevne. 

Data-Driven Retail '17 er utviklet for å inspirere og gi konkrete råd til daglig leder og ledelsen med et høyere detaljnivå, for en mer datadreven virksomhet. Gled deg til en forrykende dag med fokus på å skape ekte forretningsverdi gjennom data. 

Det er gratis å delta.

 

 31. oktober, Gamle Museet, Oslo.

derfor skal du delta
i data-driven retail ’17

Ifølge Harward Business Review er datadrevne selskaper 5% mer produktive og 6% mer profitable enn konkurrentene sine. Tenk på potensialet for din detalkjede. Når du deltar på Data-Driven Retail’17 får du innsikt i:

  • Hvordan du gjør data til det allerviktigste konkurranseparamenter – på tvers av hele organisasjonen
  • Hvordan data konstant optimerer salg, service og logistikk i Matas – en av Nordens største kjeder med 300 butikker og 1.700.000 medlemmer i kundeklubben
  • Hvordan saxo.com, en av Nordens største online bokhandlere, har skapt en datadreven kultur i organisasjonen og gjort data tilgjengelig for alle medarbeiderne
  • Hvordan du kan optimere supply chain management med hjelp fra data
  • Hvordan analyse av data er nøkkelen til å utnytte din kjedes datadrevne potensial
  • Hva du kan lære av menn i korte bukser og hva menn i korte bukser kan lære av data

 

opplev
erik thorstvedt
til data-driven retail

 

Hva kan de mest data-ambisiøse detaljkjeder lære av menn med shorts? Møt Erik Thorstvedt:

"Jeg skal holde ett innlegg som heter; hva kan vi lære av menn i korte bukser, men spørsmålet er vel heller; kan menn i korte bukser lære noe av data? Det tror jeg faktisk"

dagens 
dagsorden

 

Data betyr ingen ting uten mennesker. Data-Driven Retail ‘17 handler derfor også om den gode dialogen mellom mennesker. Dagens moderator sørger gjennom intervjuer på scenen for at du som publikum får både dypere innsikt og får mulighet til å stille spørsmål. 

Gled deg til en forrykende dag med fokus på å skape ekte forretningsverdi gjennom data.  

 

 

 

 

 

  

 

 


08.30 - 09.00:  Registrering & enkel frokost

 

09.00 - 09.10:  Velkommen til Data-Driven Retail ‘17

 

09.10 - 09.50:  Data-driven Retail 

Data er et opgør med mavefornemmelser og et goddag til datadrevne beslutninger med afsæt i fakta. Den sande datadrevne virksomhed har lukket rapportfabrikken og i stedet gjort alle medarbejdere til datahelte. Hør, hvordan du som aktiv i retailbranchen opbygger netop de kompetencer og den platform, der giver dig indsigt i både fortid, nutid og fremtid. Du får også inspiration til, hvordan du kobler data fra mange forskellige platforme og kanaler sammen for at skabe ét fælles billede for alle. Alt sammen i en god fortælling, der krydser best practices med konkrete eksempler.

/ Jens-Jacob Aarup, CEO, Inspari

09.50 - 10.00:  Utdypende intervju fra Erik Thorstvedt
 

10.00 - 10.20:  The future of data: 5 impact trends that changes the way you work and live

There have always been competitive pressures in business that demand constant improvement. Organisations are facing these pressures in addition to new market challenges in globalisation, demographics, technology, innovation and regulation. In this session we will explore 5 global impact trends that we as data savvy people should know and adopt in all aspect of life and work.

Erasmus Holm, Marketing Director EMEA & APAC, Stibo Systems 


10.20 - 10.50:  ”Walking the talk… within business intelligence and digital transformation.”

One of the corner stones in Saxo’s major success in ecommerce is data – massive amounts of data. Utilizing the latest business intelligence Saxo has created a data-driven company culture with a high degree of self-service-BI. It is through this setup and the strong data-driven mindset, Saxo transforms ideas and ambitions to relevant communication and inspiration for both authors, consumers and readers…”

/ Claus Kenberg, Chief Digital Officer & CIO, saxo.com 

10.50 - 11.00:  Utdypende intervju fra Erik Thorstvedt

 

11.00 - 11.15:  Pause

 

11.15 - 12.05:  Data Analytics: The Key To Unlocking The Retail Advantage

During this session, Jeff will discuss 4 ways data analytics can help retailers unlock their full potential:
• Bringing together disparate data
• Using data to empower the whole team
• Going beyond real time
• Treating data like the core asset it is

/ Jeff Huckaby, Market Segment Director, Tableau 

12.05 - 12.15:  Utdypende intervju fra Erik Thorstvedt

 

 

 
 

 

12.15 - 13.00:  Lunsj 

 

13.00 - 13.20:   Udfordringer og overlevelsesmuligheder i data-driven retail

Apport agerer i dag i et meget dynamisk og foranderligt logistik landskab, hvor brugen af data spiller en større og større rolle. Virksomheder med logistikken tæt inde på livet bliver mødt af store krav omkring leveringer og nye leveringsmetoder, servicegrad, konstante optimeringer og udfordringer på arbejdskraften – medarbejdere er eksempelvis ikke noget, man kan tage for givet i dagens logistikmarked. Apport giver bud på trends, og hvad der gør, at vi stadig i fremtiden kan have en berettigelse i en stadig mere globaliseret konkurrence – her spiller blandt andet dataanalyse en altafgørende rolle.

Asger Sandberg Petersen, Sales Director, Apport Systems 

 

13.20 - 13.50:  Matas - Danmarks største datadrevne kundeklub

Matas er én af Danmarks førende Retail kæder med tæt på 300 butikker. Med forretningsområder indenfor B2B, et voldsomt ekspanderende B2C marked og som leverandør til 1.700.000 medlemmer af Matas kundeklubben står Matas hver eneste dag på mål for konstante optimeringer omkring salg, service og logistik. Matas er samtidig i stand til gennem de store mængder data, der er til rådighed hele tiden at optimere sin generelle forretning og i særdeleshed logistikken, så denne fremstår som en strategisk konkurrenceparameter.

/ Jesper Amsinck, logistikdirektør, Matas 

13.50 - 14.00:  Utdypende intervju fra Erik Thorstvedt

 

14.00 - 14.30:  Pause 

 

14.30 - 15.30:  Kan vi lære noe av menn i korte bukser?

Hva kan vi lære av menn i korte bukser, men spørsmålet er vel heller; kan menn i korte bukser lære noe av data?

/ Erik Thorstvedt

 

15.30              Takk for i dag!

dagens
foredragsholdere

 

 

 

 

 / Jens-Jacob Aarup, 
CEO, Inspari 

 

 

 

 

 

Erasmus Holm, 
Marketing Director EMEA & APAC, Stibo Systems

 

 

 

 

 

 

 

 

/ Claus Kenberg
Chief Digital Officer & CIO, saxo.com

 

 

 

 

 

/ Jeff Huckaby
Market Segment Director, Tableau 

 

 

 

 

 

 

 

 

/ Asger Sandberg Petersen,
Sales Director, Apport Systems

 

 

 

 

 

/ Jesper Amsinck,
Logistikdirektør, Matas 

praktiske
oplysninger

 

Tid:

31. oktober fra kl. 9.00– 16.00
(Enkel frokost fra kl. 8.30 – 9.00)

Vennligst merk at vi har et no show gebyr på 500kr, og at alle Data-Driven Retail '17 partnere har tilgang til deltakernes kontaktopplysninger.

 

Sted:

Gamle Museet
Dronningens Gate 4
0152 Oslo

Se på kartet

 

 

Målgruppe:

Dagens program er satt sammen for å inspirere ledere og mellomledere i mellomstore og store detaljkjeder med fysiske produkter og flere kanaler. 

 

 

meld deg på
& kom under huden
på dataene deres

 

Delta på Data-Driven Retail '17 den 31. oktober Oslo og få inspirasjon til å utnytte datapotensialet for å bli mer datadrevne og få et konkurransefortrinn.

 

 


kontakt meg
hvis du vil vite mer?

john stensborg
country manager, inspari
+47 22 42 14 00
jos@inspari.com

 

 

 

mød
dagens 

partnere

 

 

 

 

 

Apport logo event

 

 

Apport Systems is the leading provider of professional WMS systems to a high number of large and medium sized Scandinavian companies. The unique WMS system from Apport secure a highly operational and profitable environment when it comes to warehousing/warehouse management combined with a dedicated focus on optimization and fast ROI.
People, Process, Results! 
apportsystems.com

 

 

 

 

 

Stibo Systems believes the future of business requires a Digital Business Core™ of operational data that is continuously shaped and delivered to produce superior business outcomes. Stibo Systems is the driving force behind hundreds of forward-thinking companies around the world who have unlocked the full value of their information; empowering business users to act with confidence in their data, adapt quickly to changing market conditions and go beyond to anticipate what’s next. Stibo Systems is a privately held subsidiary of the Stibo A/S group, originally founded in 1794. Its corporate headquarters is located in Aarhus, Denmark. For more information, visit stibosystems.com
 

 

 

 

Tableau helps people see and understand their retail data no matter how big it is, or how many systems it is stored in. Quickly connect, analyze, and share insights to reveal hidden opportunities that impact each sale, and your entire organization. With a seamless experience across PC, tablet, and smartphone, ask and answer deeper operational questions with expressive, interactive dashboards—no programming skills required. Start your free trial today.

 

 

 

 

 

Som en 360° business intelligence-partner for ambisiøse bedrifter innen detaljhandel og merkevare gir vi kundene våre evnen til å fatte bedre beslutninger og utvikle virksomheten med data. Dataarbeidet er ikke bare veien til en dypere og mer verdiskapende forståelse av forbrukernes behov, atferd og lojalitet. Det gir også forretningskritisk kunnskap om f.eks. butikk- og lageroptimalisering, opp- og mersalg og supply chain management. Siden starten i Danmark i 2008 har Inspari vokst til å bli et solid, internasjonalt business intelligence-foretak med mer enn 110 BI-konsulenter med lidenskap for data. La datareisen starte her og innfri virksomhetens datadrevne potensial på inspari.no

 

Privacy