BI tilpasset
hverdagen din
bransjer & avdelinger

 

Uansett bransje, avdeling eller funksjon, hjelper business intelligence deg til å treffe bedre beslutninger. BI gir deg den nødvendige innsikten, slik at du kan treffe en bedre beslutning i dag enn i går, og enda bedre i morgen. Med en god BI-løsning får du nemlig den rette informasjonen på det rette tidspunktet – og dét hjelper vi deg med.


Vår erfaring er grunnlagt på tvers av bransjer og avdelinger. Derfor kan vi levere bransjespesifikke løsninger til f.eks. utdannelsesinstitusjoner og advokatfirmaer – selvfølgelig tilpasset den enkelte organisasjonen. Vi kan selvsagt også levere BI-løsninger i verdensklasse til enhver virksomhet eller organisasjon med ambisjoner om å skape et bedre beslutningsgrunnlag.

vår erfaring
innenfor
din bransje

Dina data. Dine medarbeidere. Dine resultater. Utgangspunktet for enhver BI-løsning er forskjellig. Allikevel har BI-løsninger også mange fellestrekk basert på f. eks. begreper, KPI-er og en bestemt forståelse av verden, og vår erfaring innenfor nettopp din bransje, har gitt oss innsikt i hvordan du best innfrir data-potensialet i virksomheten din.

Vi vet at samme sko ikke passer alle – derfor er våre bransjeløsninger uavhengige av ditt foretrukne BI-verktøy, og skapt til å bli tilpasset nettopp organisasjonen din. Kontakt oss for å høre mer om vår erfaring med din bransje.

den datadrevne
avdelingen

Gi den enkelte avdelingen dyp innsikt i egen utvikling, og opplev at de datadrevne beslutningene blomstrer. Når du skaper et tilpasset dashboard eller en BI-løsning til en avdeling, gir du medarbeidere på mange nivåer, med mange forskjellige behov, helt nye innsikter.

Mange virksomheter opplever stor suksess med å spre BI i hele organisasjonen, slik at det ikke lenger kun er forbeholdt de få på ledelsesgangen, men i stedet blir en løsning for mange. Her får du noen eksempler på hvordan du og dine medarbeidere kan gjøre data til ekte forretningsverdi. Kontakt oss for å høre mer om BI til andre avdelinger.

salg

BI til salgsavdeling er mye mer enn ytelsesmåling og personlige budsjetter. Det er også mer enn mobile løsninger til den travle selgeren som alltid er på farta. Gi medarbeiderne innsikt i kundereise, kjøpemønstre og ikke minst frafallsrater, slik at de alltid vet hvem det neste telefonoppkallet burde gå til – enten fordi kunden er på vei videre, eller fordi det er et potensielt salg i vente. Og det er mer å hente.

Tenk deg å få adgang til salgspipelinen med direkteførte data, slik at ikke lenger behøver å løpe mellom CRM, Excel, LinkedIn Sales Navigator, etc. mulighetene er mange og venter kun på deg.

 

 

markedsføring

Markedsføringsavdelingen har et massivt datapotensiale. Har du kontroll på hva som best lønner seg – LinkedIn eller Facebook? Hva er ROI-en på en SoMe-post – kan det lønne seg?

Tenk på hvordan hverdagen er akkurat nå; har du ett samlet overblikk over dine data fra Google Analytics, Facebook Power Editor, LinkedIn, AdWords, etc., eller bruker du tid på å løpe fra kilde til kilde for å skape deg ett samlet overblikk? Hvis du gjør som de fleste markedsføringsavdelinger, så tilhører du nok den sistnevnte gruppen. Vi vil gjerne vise deg en annen måte, slik at du kan følge dine ledetråder (potensielle kunder) fra start til salg og legge trykket i akkurat den kanalen hvor pengene blir brukt best.

 

HR

Medarbeiderne er din viktigste ressurs, og det er dyrt å gratulere en medarbeider med en ny jobb – hos konkurrenten. Bruk dine HR-data aktivt, og la eksempelvis maskinlæring hjelpe deg med å redusere medarbeiderfrafall.

Når du kan komme med gode initiativer allerede før medarbeideren din skriver under feil sted, så er du ett skritt foran. Samtidig får du et sterkt redskap til sammensetningen av optimale team og ressursallokering på tvers av organisasjonen.

 

økonomi

Tradisjonelt sett har BI startet i økonomiavdelingen – og i noen virksomheter er BI kun en del av denne avdelingen. Mange økonomiavdelinger har gått bort fra Excel som verktøy, og har beveget seg inn i en moderne BI med selvbetjente løsninger – ofte tilsatt en driverbasert CPM-løsning. Potensialet for utvikling er fortsatt stort, og den data-ambisiøse CFO-en kan for alvor få et kraftig verktøy til å treffe enda bedre beslutninger.

I økonomiavdelingen samles datakilder på tvers av virksomheten, og resultatet er et totalbilde av virksomhetens helse. Følger vi budsjettet? Hvordan går det med våre overordnede KPI-er? Holder vi kjeden stram?

 

 

 

 

BI gir oss global innsikt i organisasjonen - helt ned på transaksjonsnivå. Derfor kan vi reagere på utfordringer og følge opp på tvers av selskapene”.

 

Brian B. Pedersen, Team Leader, Business Intelligence /Controlling Group Finance DEIF A/S

skal vi snakke sammen?
uforpliktende møte


Hvis du syns at tiden er moden for et møte eller en uforpliktende telefonsamtale, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss. Du fyller bare ut skjemaet, så kontakter vi deg hurtigst mulig for å finne et godt tidspunkt.

hent gratis guide
slik kan du forberede deg på fremtidens BI

Hent guiden og få:

  • De fem viktigste rådene når du vil ta business intelligence til neste nivå
  • Use cases & inspirasjon
  • Den nye teknologien: Dette betyr begrepene
Privacy

gratis konferanse
data-driven retail ´18 
meld meg på